Projecten:

Naast de school IBBO Fuchsiet zijn wij ook bezig met andere projecten zoals het bieden van kinderactiviteiten voor 4 t/m 21 jaar en ouder, het starten met onze bibliotheek. Om vervolgens door te groeien op de flow naar onze droom: de ThuisZIJN Tribe.

• Kinderactiviteiten

Is jou kind graag in de natuur? En tussen de leeftijd van 4 en 18 jaar? Dan is jouw kind van harte welkom bij onze kinderactiviteiten!  In het nieuwe schooljaar gaan we weer nieuwe kinderactiviteiten organiseren, zoveel mogelijk buiten in het groen.

• Doel

De ThuisZIJN kinderactiviteiten hebben als doel om het kind Thuis te laten ZIJN met/in zichzelf, in de natuur en met andere. We gaan in op het gevoel van het kind en vragen of het nog iets nodig heeft. Dat ontdekken we samen door te spelen, te bewegen en te tekenen. Daarbij leven we mee met de seizoenen.
De activiteiten zijn bedoeld om het kind te laten ervaren wat het daadwerkelijk leuk vindt. Om de kracht in verbinding met zichzelf, de ander en de natuur te ervaren. Aan het einde van de activiteit helpen we de kinderen deze ervaring te verankeren. Bijvoorbeeld in een zelf-beschilderde steen, een mandala van bloemen of een ketting. Net wat op dat moment goed voelt en goed is voor het kind.

• Interesse

Heb jij als ouder(s) interesse voor jouw kind/kinderen om hieraan deel te nemen? Laat het ons dan weten via de mail: info@stichtingthuiszijn.nl. Geef in de mail aan hoe we jullie kunnen bereiken en vertel ons de naam van het kind, hoe oud het kind is en wanneer je kind mee zou kunnen doen. Bij voldoende belangstelling kunnen wij de kinderactiviteiten organiseren. Dit laten we dan weten via de mail en onze sociale media.

• De ThuisZIJN Tribe

Een zelfvoorzienende, lerende, verbindende gemeenschap; een tribe, waar mensen, dieren en natuur Thuis kunnen ZIJN: dat is onze droom. Op een fijne, krachtplek in de natuur.

Een plek waar gewoond kan worden. Waar ontwikkelen en verbinding centraal staan. Waar je kunt (mee)werken. Of op bezoek kunt komen, om bij te komen. Of waar je alleen of met je gezin tijdelijk in een ZIJNShuis verblijft om op adem te komen, voor je weer verder gaat in de maatschappij.

Het is ook een plek waar kinderen uit de gemeenschap en uit de omgeving gebruik kunnen maken van de educatieve activiteiten in en buiten de school (0 t/m 21 jaar).

Een plek waar op basis van ruilhandel, ondernemerschap bloeit en in verbinding staat met de maatschappij. Denk aan cursussen, camping en (tijdelijke) tiny house-aanbod. En ook aan samenwerkingen met andere initiatieven, om de wereld mooier te kunnen maken.

We dromen om zo met elkaar een tribale gemeenschap te gaan realiseren: ThuisZIJN Tribe. Momenteel zitten wij in de droomfase en meer informatie te vergaren. Om ons te laten inspireren om dit project verder vorm te geven. Waarbij we hopen dat een geschikt stuk land op de juiste plek ons gegund mag worden.

Ook hier geldt: we volgen de flow en houden je op de hoogte via onze sociale media.

Voor ons is 1 ding wel duidelijk. Onze huidige projecten (Kinderactiviteiten en IBBO Fuchsiet) in de omgeving Alphen aan den Rijn blijven levend.

Stichting ThuisZIJN
Leren leven van het leven door te leven.