IBBO Fuchsiet

Een spirituele B3 school

Met trots kunnen wij vanuit Stichting ThuisZIJN jullie vertellen dat we op 6 september 2021 zijn gestart met de school ‘IBBO Fuchsiet’ (Ik Ben Bewust Onderwijs)

IBBO Fuchsiet is gevestigd in Noord/Oost Brabant.

• Aanmelden

De kosten zijn EUR 195,- per maand per kind (je betaalt 10 maanden per schooljaar). Elk volgend kind uit het gezin krijgt EUR 50,- korting t.o.v. het bedrag van het kind daarvoor (dus het 2 e kind betaald EUR 145,- per maand, het 3 e kind EUR 145,- per maand etc.). Aanmelden als geïnteresseerde ouder(s) bij Stichting ThuisZIJN. Dit doe je door een mail te sturen naar fuchsiet@ibbo.eu. Zet in de mail om hoeveel kinderen het gaat en welke leeftijd ze hebben. Op dit moment hebben wij een wachtlijst. Wij kunnen niet zeggen wanneer wij weer kinderen kunnen aannemen. Wij zullen eerst als team moeten groeien.
Als jullie daarna echt het gevoel hebben van ‘’ja, dit willen wij! ’’, dan zijn jullie welkom voor een kennismakingsgesprek op de locatie van de school om te voelen en ervaren.

• Wat is IBBO?

IBBO is een particuliere spirituele B3-school in het groen en is er voor de leeftijd van 4 -21 jaar en ouder. Wij starten komend schooljaar (2021-2022) met het primair onderwijs, het schooljaar daarna (of eerder bij voldoende belangstelling) met het voortgezet onderwijs. Elke IBBO krijgt een eigen steennaam toegekend: onze vestiging heet IBBO Fuchsiet.
IBBO werkt uitsluitend met vrijwillige begeleiders (o.a. uit het onderwijs) die hun unieke bijdrage aan de stichting en de IBBO geheel op vrijwillige basis ter beschikking stellen. Daarom zijn de maandelijkse kosten ook niet hoger dan EUR 195,-. Het werkmotto van IBBO is:

“Wij werken vanuit hart en ziel en helpen de kinderen van nu om hun volledige potentieel tot uitdrukking te laten komen in een veilige, liefdevolle, open en respectvolle omgeving.’’

IBBO richt zich op het bewust worden van het eigen proces. Individuele aanpak en onderwijs op maat staan daarbij centraal! Elk kind heeft namelijk recht op aandacht, liefde en begeleiding. IBBO gaat uit van de passie en talenten van elk kind. Deze passie en talenten worden in de begeleiding van het kind benadrukt om deze zo te helpen ontwikkelen.

• Wat hebben wij nu als school nodig?

Wij zijn een niet bekostigde school, dat betekend dat wij geen subsidies ontvangen van de overheid. De school draait op de kosten van ouders. Wij groeien en hebben op lokatie meer mogelijkheden gekregen om uit te breiden. Hier zit wel een kostenplaatje aan, want de ruimte betreft de huisstal die eerst verbouwd dient te worden.

Mensen met een passie voor hun vak: Leerkrachten en onderwijsassistenten. En ook kunstenaars, zangers, yogadocenten, voorlezers, dansers, tuinmannen, timmerlieden, natuurliefhebbers etc..

Samenvattend: Mensen die vanuit hun hart en ziel onze leerlingen van de IBBO naar hun volledig potentieel willen begeleiden! Die het leuk vinden om regelmatig in hun (gepensioneerde) vrije tijd hiermee bezig te willen zijn!

Ken je iemand of ben jij zelf die persoon, met passie voor zijn/haar vak? Houd je ervan je vak uit te kunnen voeren, zonder al teveel regels? Durf je open te staan om wat te leren van kinderen? Ben jij een dagdeel of meerdere dagdelen of projectmatig op maandag t/m donderdag (m.u.v. wo-middag) beschikbaar? Laat het ons dan weten via fuchsiet@ibbo.eu. Geef in de mail aan wat je kan en wanneer we jou het beste telefonisch kunnen bereiken. Als je daarna echt het gevoel hebt van ‘’ja, dit wil ik! ’’, dan ben je welkom voor een kennismakingsgesprek op de locatie van de school om te voelen en ervaren.

• Meer informatie

Meer info over de IBBO kun je lezen op www.IBBO.eu. De schoolgids van de hoofdvestiging in Geleen vind je onder het kopje ‘’ouders’’. Onze eigen schoolplan is in de maak, evenals de vernoeming van onze IBBO Fuchsiet op de IBBO-website.
Let op: Voor aangemelde kinderen geldt altijd een minimale proefperiode van 2 tot maximaal 4 weken. In die tijd blijft het kind nog formeel ingeschreven op de huidige school.

Stichting ThuisZIJN
Leren leven van het leven door te leven.